První kompaktní kazety se v bývalém Československu začaly vyrábět v roce 1970 v gramofonových závodech v Loděnici u Berouna. Mezi prvními audiokazetami vydanými u Supraphonu byla i kompilace největších hitů Karla Gotta s názvem Má píseň z roku 1972. Rozmach vyžívání audiokazet umožňujících domácí nahrávání nastal v tuzemsku zejména v 80. letech minulého století.
Souviselo to s nedostupností zahraničních desek v obchodech, které si lidé nahrávali sami, nebo s ilegální distribucí zakázaných interpretů a skupin.
Pozornost o audiokazety se v tuzemsku zvedla v roce 2017, kdy kapela Kryštof vydala výběrové album a připravila do soutěže několik audiokazet s touto nahrávkou. Zájem byl tak veliký, že nakonec vydala 800 kazet.
Formát audiokazety k vydání nových nahrávek ve světě zvolil například popový zpěvák Justin Bieber, americký rappera Kanye West, zpěvačky Kylie Minogueová a Madonna či kapela Twenty One Pilots. V Česku v minulosti po tomuto formátu sáhli písničkář Xindl X nebo skupiny Lake Malawi, Jelen a Lucie.
Tématu audiokazet se v minulém roce věnovalo i pražské Popmuseum, kde byla výstava s názvem Kazeta jako nosič, médium, artefakt…, která se věnovala fenoménu magnetofonových audiokazet a jejich distribuci v 70. až 90. letech. Výstava sledovala stopu tohoto nosiče v českém a slovenském hudebním prostředí, se zvláštním důrazem na roli kazety jako alternativního nosiče k produkci oficiálních hudebních vydavatelství.